چرا بالاترین سطح قیمت ثبت شده بیت کوین در صرافی کوین بیس هنوز شکسته نشده است؟
شرکت گیتی توان سرمایه گذاری بلند مدت میانه مدت کوتا مدت خرید سهام شرکت گیتی توان ( بیت کوین تتر )
چرا بالاترین سطح قیمت ثبت شده بیت کوین در صرافی کوین بیس هنوز شکسته نشده است؟
سه شنبه 11 آذر 1399 ساعت 11:54 | بازدید : 27 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

چرا بالاترین سطح قیمت ثبت شده بیت کوین در صرافی کوین بیس هنوز شکسته نشده است؟

بیتکوین - چرا بالاترین سطح قیمت ثبت شده بیت کوین در صرافی کوین بیس هنوز شکسته نشده است؟

دیروز، 30 نوامبر 2020 (10 آذر 99)، قیمت بیت کوین (BTC) در صرافی کوین بیس (Coinbase) با شکست بالای سطح 19000 دلار، به 19873 دلار رسید. نکته جالب توجه اینجاست که رکورد ثبت شده بیت کوین در دسامبر 2017 (آذر 96) در صرافی کوین بیس 19891 دلار بوده است و این رکورد هنوز در این صرافی شکسته نشده است. شکست این رکورد قیمت در کوین بیس از آن جهت حائز اهمیت است که در طی چند سال گذشته این صرافی برترین صرافی ارزهای رمزنگاری در ایالات متحده بوده است.

برخی از صرافی های برتر جهانی مانند بایننس (Binance) در اواسط سال 2017 آغاز به کار کردند. از این جهت، می توان اینگونه استدلال کرد که صرافی که از سال 2012 راه اندازی شده است، به لحاظ داده های قیمت قدیمی تر اهمیت بیشتری دارد، نکته دیگر این است که کوین بیس تا به امروز یکی از صرافی های اصلی مورد استفاده سرمایه گذاران خرد بوده است.

رکورد بیت کوین در صرافی های مختلف متفاوت است

سال 2017 دوران پرآشوبی برای ارزهای رمزپایه بود. زمانی که بیت کوین به رکورد جدید خود دست یافت، طی یک هفته 30٪ تا 50٪ نوسان قیمت داشت، زیرا بازار مبادلات ارزهای رمزنگاری با کمبود نقدینگی مواجه بود.

در حال حاضر، بالاترین قیمت ثبت شده، بین صرافی های مختلف چیزی حدود 300 دلار متفاوت است. به عنوان مثال، در Kraken و Bitstamp ، این ارز به ترتیب به 19،660 و 19،666 دلار رسید. در بایننس و هیوبی نیز بیت کوین با قیمت 19،799 و 19،867 دلار به بالاترین سطح خود رسید و به این ترتیب رکورد های ثبت شده در این چهار صرافی شکسته شد. در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین هنوز شاهد ثبت رکوردی جدید در Bitfinex ، Coinbase و Gemini نبوده است، این صرافی ها به دلیل نقدینگی زیاد آنها، به عنوان صرافی نهنگ ها نیز شناخته می شوند.

در سال 2017، کوین بیس از نظر حجم معاملات یک صرافی پیشرو بود. در ذهن بسیاری از تریدرها، مشاهده اینکه قیمت این ارز از رکورد قبلی خود عبور کرده است می تواند تائید بیشتری باشد دال بر اینکه بازار گاوی رسماً آغاز شده است.

از نظر بسیاری از معامله گران، 20،000 دلار مانعی است که باید شکسته شود زیرا پس از این سطح، بالاترین قیمت برای تمام دارایی های دیجیتال رسماً به ثبت می رسد.

یک تریدر با نام مستعار “Bitcoin Jack”  بیتفینکس را صرافی دارای بیشترین نقدینگی در زمان رالی اخیر بیت کوین برشمرده است. از این رو، با توجه به اینکه بالاترین رکورد در دو صرافی جمینی و کوین بیس به بیتفینکس نزدیک است، سطح 19،873 دلار به عنوان بالاترین قیمت تاریخ بیت کوین در آنها ثبت شده است.

آینده بیت کوین چگونه خواهد بود؟

تحلیلگران درون زنجیره ای، از جمله کی یانگ جو مدیر عامل CryptoQuant، پیش بینی کردند که نهنگ ها بعد از شکست رکورد قیمت بیت کوین، اجرای جبهه ای (front-run) را امتحان کرده و فشار فروش قابل توجهی را ایجاد خواهند کرد.

بعد از نزدیک شدن بیت کوین به بالاترین سطح قیمت در کوین بیس، فروش ناگهانی نیز رخ داد و طی دو ساعت BTC به 18998 دلار ریزش کرد.

به دنبال افزایش سطح نوسانات و فروش ناشی از حرکت نهنگ ها، بهره باز بازار معاملات آتی ضربه بزرگی خورد و رزرو سفارش این صرافی به تاخیر افتاد.

در کوتاه مدت، دو سناریوی احتمالی وجود دارد که بیت کوین پس از اولین تلاش برای شکست بالاترین قیمت خود می تواند شاهد آن باشد: اولاً، در معاملات صبح، این حرکت در بازار آسیا ادامه میابد و این می تواند محرکی برای تقاضای خریداران جهت افزایش بیشتر باشد.

دوماً، بیت کوین می تواند پائین تر از رکورد اخیر خود یعنی 19873 دلار و در بازه بین 19000 تا 19،873 دلار تحکیم شود. این سناریو ایده آل ترین حالت برای BTC برای مواجه شدن با یک روند افزایشی پایدار است، زیرا از داغ شدن بازار مشتقات جلوگیری می کند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: cointelegraph



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

لطفآ به خدمات ما رای بدهید.؟

آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت گیتی توان و آدرس gititavan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 348
:: کل نظرات : 36

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 70
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 71
:: بازدید ماه : 269
:: بازدید سال : 425
:: بازدید کلی : 2113